آخرین احوال حال خراب
آخرین احوال حال خراب
 
این مطلبی که میخواهم بگویم یکی از دردهای بزرگ جامعه ماست که همه ما بی تفاوت از کنار آن میگذریم. نمیدانم کتابهای قرآن دوره ابتدایی را دیده اید یا نه. باور کنید فقط آموزش عربی نوشتن و درست تلفظ کردن حروف عربی است. البته این مساله و خیلی موارد مشابه دیگر ریشه عمیقی در فرهنگ مردم ما دارند و ناشی از تصور سطحی ما از دین و قرآن و اسلام است. منظورم این است که برای درک واقعیت دردناک این مساله باید به دور از عادتهای مذهبی و دینیمان (تصوری که از دین اسلام در زندگی با مردم یاد گرفته ایم) روشنتر به موضوع نگاه کنیم و ببینیم واقعا داریم چکار میکنیم. از میدان بازی دور شویم و مدتی از دید تماشاگر به بازی نگاه کنیم. نظر شما چیست؟
جمعه 24 تير 1390برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : رامین نصیری
ما در این دنیا به خیلی چیزها عادت کرده ایم و به خاطر همین عادت حقیقتهای زیادی را نمیدانیم. مثلاً جاذبه زمین را در نظر بگیرید. کمتر کسی است که دقت کند ما همیشه از طرف زمین کشیده میشویم و زمین مثل آهنربا همه چیز را به طرف خود میکشد. سالهاست که مردم میبینند اگر یک سنگ را به طرف بالا بیاندازیم بعد از مدت کوتاهی به طرف پایین میآید اما چند نفر تا حالا پرسیده اند چرا این سنگ به طرف بالا نرفت؟ اگر هم کسی پرسیده باشد جوابش این بوده است که «مگر دیوانه ای! سنگ چطور به طرف بالا می رود؟» زیرا همه به این سیستم عادت کرده ایم و به دنبال دلیل و علت نیستیم. در تاریخ یک نفر این سؤال را از خودش پرسید و به دنبال جوابی منطقی گشت و عاقبت جاذبه زمین را کشف کرد (نیوتن).

بله ما باید این عادتها را کنار بگذاریم و برای هر چیزی به دنبال علتی منطقی باشیم. اگر از مسلمانها بپرسیم که چرا مسلمان هستید یا چرا خدا هست؟ واقعاً چند نفر دلیل منطقی میآورند. ما ادعا میکنیم که مسلمانیم بدون آنکه حقیقت مطلب را درک کرده باشیم و به همین خاطر است که وقتی عقاید ما در مواردی مورد سؤال قرار میگیرد جوابی منطقی برای آن نداریم.

واقعیت این است که خیلی از ماها به صورت ارثی مسلمانیم و چون پدر و مادر ما مسلمان بوده اند مسلمانیم . در زمان پیامبر مشرکان در جواب اینکه چرا بت میپرستید میگفتند «پدران ما بر این رسم بودند و سالهاست که بزرگان ما اینگونه اند» الان هم اگر ما در جواب اینکه چرا مسلمانید بگوییم چون پدر و بزرگان ما مسلمان بوده اند، این جواب همان جواب مشرکان زمان پیامبر است که قرآن آنرا جوابی بسیار نادرست میخواند.

ما نمیتوانیم به عقایدی که یادمان میدهند اطمینان داشته باشیم مگر اینکه درستی آنرا تحقیق کرده باشیم و دلیلی منطقی برای آن داشته باشیم.

واقعیت این است که اموری هست که اکثر مردم آنرا قبول کرده اند و دلیلهای زیادی هم برای آن درست کرده اند ولی نادرست است و حقیقت چیز دیگری است. چند مورد از اینگونه امور را شما میدانید؟ آیا دوست ندارید دیگران هم بدانند؟ نظر شما چیست؟
شاید بارها از خودتان پرسیده اید که چرا باید نماز را عربی بخوانیم؟ جوابهایی که معمولا به این سوال می دهند این است که جملات نماز را نمی توان به طور کامل به فارسی( و یا هر زبان دیگر) ترجمه کرد طوری که دقیقا همان مفهوم را برساند و یا اگر نماز را فارسی بخوانیم کم کم هر کسی جملات خودش را در نماز بکار می برد و به این ترتیب کم کم جملات نماز تحریف می شود و خیلی جوابهای دیگر ... اما آیا این جوابها منطقی و درست هستند؟

می دانید که اگر پیامبر در میان امتی غیر عرب مثلا ترک ظهور می کرد هم نماز را ترکی می خواند و هم قرآن به زبان ترکی بود آیا در آن صورت می بایست مردم دنیا نماز را ترکی می خواندند؟
(می گویند عاقلی می خواست جایی را به عده ای نشان دهد. دستش را دراز کرد و با انگشت به آنجا اشاره کرد و شروع به توضیح دادن درباره آنجا کرد. همه سر انگشت او را نگاه می کردند و با تحسین سخنان او را تایید می کردند!)

بیایید با خودمان رو راست باشیم. آیا واقعا در موقع نماز خواندن می دانیم چه می گوییم؟ آیا مفهوم تمام جملات نماز را می دانیم؟ اگر از مردم عادی هم بگذریم آیا برای کسی که فارس است و عربی را هم نسبتا خوب بلد است و یا حداقل معنی جملات و کلمات عربی بکار رفته در نماز را می داند معنی دو جمله «ایاک نعبد و ایاک نستعین» و «تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می خواهیم» یکسان است؟ آیا از لحاظ روانی این دو جمله مفهوم یکسانی را در ذهن او ایجاد می کنند؟

فکر نمی کنید که پرستش خداوند باید به زبان مادری ما باشد، زبانی که مفهوم کلمات و جملات آن در اعماق ذهن و روح ما نقش بسته است.

دعایی انتخاب کنید و ابتدا آنرا عربی بخوانید سپس همان دعا را به زبان مادری بگویید ببینید عکس العمل ذهن و روان و احساس شما به این دو دعا یکسان است؟
پس به نظر شما چرا ما نماز را عربی می خوانیم؟
آنچه در بین مردم رواج دارد این است که قرآن خواندن ثواب دارد و برای کسب این ثواب افراد زیادی را میبینیم که آیاتی از قرآن را تلاوت میکنند به صورت عربی آنهم با رعایت قواعد مخصوص آن مثل ادغام، وقف، تلفظهای خاص بعضی از حروف و ... .

اکثر مردم (نه همۀ آنان) قران را فقط به صورت عربی میخوانند و خیلی از آنها عربی بلد نیستند. آیا اینکار درست است؟ قرآن خودش میگوید این کتاب برای هدایت انسانها آمده است و راهنمای بشر است تا از نادانی رهایی یابد. آیا تلاوت عربی قرآن میتواند باعث هدایت و راهنمایی شود؟ آیا میتواند نادانی کسی را برطرف سازد؟ آیا میتواند رموز آفرینش را آموزش دهد؟

قرآن یک کتاب آموزشی است و آمده است تا خوبان را مژده دهد و بدان را بترساند. راهنمای زندگی در جهان است و حتماً باید مفهوم جملات آنرا بفهمیم تا باعث هدایت و دانایی ما شود. درست است که تلاوت عربی قرآن با صوتی زیبا و جذاب تأثیرگذار است اما هر چیزی جای خود دارد. احساس زودگذر و ناپایدار است. ممکن است که من از صوت قرآن لذت ببرم اما آیا میتواند در مشکلاتی که دارم کمکم کند و در فهم درست مسائل جهان یاریم دهد.

بله تلاوت قرآن با صدای دلنشین کاری پسندیده و زیباست اما این به این معنی نیست که همیشه باید قرآن را عربی بخوانیم. برای مطالعۀ قرآن باید از ترجمۀ آن استفاده کرد مخصوصاً برای کسی که عربی نمیداند. کسی هم که عربی میداند باید به معنی کلمات و جملات دقت کند و مفهوم آنها را کاملاً درک کند نه فقط روخوانی محض طوری که نداند چه خوانده است.

یادم میآید دوستی داشتم که هر از چند گاهی قرآن را از اول تا آخر میخواند و به قول خودش ختم میکرد اما این ختم قرآن هیچ تأثیری روی او نداشت و همان آدمی بود که بود. بعد از مدتی فهمیدم که قرآن خواندن را کنار گذاشته ، دلیلش را پرسیدم یواشکی گفت که تا حالا چند بار قرآن را ختم کرده ام اما به نظرم کار بیهوده ایست خواندن یک رمان هم لذت بیشری دارد و هم خیلی چیزها یاد میگیرم الان کتابهای داستان و رمان میخوانم. این حرف او خیلی مرا به فکر انداخت تا اینکه فهمیدم که بندۀ خدا قرآن را همیشه عربی میخوانده و روی مفهوم آیات قرآن اصلاً فکر نکرده است.

خوب یادم هست که من هم هر وقت قرآن را میخواندم آنرا عربی میخواندم خیلی هم سعی میکردم قواعد تنوین و ادغام و حروف یرملون و ... را رعایت کنم سالها میگذشت و من همان آدم سالهای قبل بودم. تا اینکه اتفاقاتی افتاد و من متوجه معنی آیات قرآن شدم که بسیار تأثیر گذار بود. مسیر زندگیم را به کلی عوض کرد. از معانی آیات قرآن چیزهایی فهمیدم که هیچ جا برایم گفته نشده بود. حتی موارد اشتباهی از فرهنگ مردم و زندگی مردم پیدا کردم. فرهنگی در قرآن برای زندگی و جهان پیدا کردم که منطقی تر از فرهنگ بیرون بود و به حقایقی رسیدم که اکثر مردم را از آن بیخبر یافتم.
جمعه 24 تير 1390برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : رامین نصیری
به نام خداوند بخشندۀ مهربان
حاکم روز بزرگ قیامت
آنچه نزد اوست برای ما بهتر است از جلوه های این دنیا
بعد از مرگ به سوی او بازمیگردیم
به سوی خدایی که
پاک است و عیب و نقصی ندارد، ضعفی ندارد
همۀ ذرات جهان را او آفریده
به همۀ امور عالم آگاه است
سپاس و ستایش مخصوص اوست
که دیگران را به چه دلیل باید ستایش کرد؟
تنهاست و شریکی ندارد
که چه کسی قدرت شراکت با او دارد؟
مهربان است
خیرخواهترین برای انسان است
ما را به سوی خوبیها میخواند
دوست دارد که ما یک قدم در راه ضرر برنداریم
و هر نعمت و سختی که به ما میدهد برای همین منظور است.

پروردگارا به حق دوستیمان لطف بینهایتت را شامل حال من کن
که بسیار در این دوران به لطف و نزدیکی تو احتیاج دارم
به من دانایی عطا کن و سلامت جسم و ذهن
درد بزرگ من نادانی است
حقیقتهای بزرگی هست که هنوز پیدا نکرده ام
حقایقی از این جهان هستی
خدایا تو میدانی که تمام تلاش من پیدا کردن حقیقت است
اما تا با کسی درددل میکنی میگویند
منحرف شده ای، شبهه افکنی میکنی، این سخنان مال خودت نیست، از خارج دستور میگیری!
و اگر بر سخنانت اصرار کنی ...

شادم و آرام، اما فکرم همیشه مشغول است
از بس که سؤالات بزرگ و بیجواب دارم
خداوندا تنها امید من بازگشت به سوی توست.
ابرى ازدريا بپرسيد: من نباشم تو چگونه دريا شوى؟ درياخنده کنان گفت: تو كه خود ز مايى!!!!
جمعه 24 تير 1390برچسب:, :: 15:39 ::  نويسنده : رامین نصیری
  • ملانصرالدین

    یک روز ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد، مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ بگذارد و به بالای پشت بام ببرد. الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت. ملا مصالح ساختمانی را از دوش الاغ برداشت و سپس الاغ را بطرف پایین هدایت کرد.
    ملا نمی دانست که خر از پله بالا می رود، ولی به هیچ وجه از پله پایین نمی آید. هر کاری کرد الاغ از پله پایین نیآمد. ملا الاغ را رها کرد و به خانه آمد که استراحت کند. در همین موقع دید الاغ دارد روی پشت بام بالا و پایین می پرد. وقتی که دوباره به پشت بام رفت، می خواست الاغ را آرام کند که دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی شود. برگشت.
    بعد از مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف چوبی آویزان شده، و سرانجام الاغ از سقف به زمین افتاد و مرد!
    ملا نصر الدین با خود گفت لعنت بر من که نمی دانستم اگر خر به جایگاه رفیع و بالایی برسد هم آنجا را خراب می کند و هم خودش را از بین می برد.

                                  ((بقيه در ادامه ي مطلب))

سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : رامین نصیری


1-مشکلات اقتصادی ،امنیتی و شخصی مومنان و حالت اضطرار آنها و بیشترین تلاش ابلیس در یأس و ناامیدی آنها

2-فتنه سفیانی و تظاهر به اسلام

3-صیحه آسمانی و تردید در تشخیص حق و باطل

4-مدعیان مشاهده بعد از خروج سفیانی و صیحه

5-کارشکنی روحانی نماها و مدعیان مهدویت

6-جوانی ظاهری حضرت

7-عرب نژاد بودن حضرت

8-لباس و تیپ ظاهری

9-ظاهر یاران حضرت

10-کشتار و نابودی کامل دشمنان و شبهه تروریسم

11-ارائه قرآن امیرالمومنین

12-طی شدن روال عادی در فتح دنیا و عدم وقوع معجزات خارق العاده

13-طی شدن روال عادی در به سامان رسیدن امور

14-بیرون کشیدن جسد دو دشمن اهل بیت و فتنه آن
سه شنبه 21 تير 1390برچسب: عشق امام زمان , :: 20:26 ::  نويسنده : رامین نصیری


«لواءُ الانتصار» يا شيوه‌هاي ياري قائم آل محمّد(ع) نام كتابي است كه به قلم يكي از شيفتگان و ارادتمندان امام عصر(ع) تأليف شده است. مرحوم آيت الله ميرزا محمّدباقر فقيه ايماني اهتمام و عنايت فراواني به ذكر فضايل و مناقب امام زمان داشت و در تمام عمر در فراق و انتظار يوسف زهرا(ع) دلي سوزان و اشكي ريزان داشت و از ويژگي‌هاي آن منتظر راستين اين بود كه با هر بهانه‌اي دل‌ها را متوجه آن امام مهربان مي‌كرد. ايشان 70 جلد كتاب و رساله نوشت كه نيمي از آنها به موضوعات مهدويت مربوط مي‌شود. از آنجايي كه پيش از اين، در مقاله ديگری با عنوان «جانِ شيفته» به شرح احوال و آثار اين عبدصالح خدا پرداخته شده است، در اين نوشتار تنها گزارشي از كتاب «شيوه‌هاي ياري قائم آل محمّد» آورده مي‌شود.


سه شنبه 21 تير 1390برچسب:پیش بینی, :: 20:21 ::  نويسنده : رامین نصیری

یک ستاره شناس با سابقه مصری پیش بینی کرد از سال 2010 شمارش معکوس 10 ساله برای از بین رفتن رژیم صهیونیستی آغاز شود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، دکتر "سید محمدعلی المعروف" ستاره شناس با سابقه مصری که در سطح جهان شناخته شده است، پیش بینی های خود درباره حوادث سال 2010 را که از حدود یک هفته دیگر آغاز می شود، اعلام کرده است.

نابودی اسرائیل و ترور سران صهیونیست

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ازحضور در وب من کمال استفاده را ببرید و خوشحال باشید که به وب من امدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خودت بیا و ببین و آدرس rn.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.قربان شما





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 1403
بازدید کل : 88055
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



ساخت كد صوتی آنلاين